Handledarutbildning

Vill du övningsköra privat? Vi erbjuder kontinuerligt handledarutbildning i Haninge på Handens Trafikskola minst en gång i veckan. Boka vår handledarutbildning direkt på hemsidan.

Boka kurs

Kommande kurser

• Nästa Handledarkurs:
    21 Mars, kl 17:15-20:45
  • Nästa Risk1:an:
    26 Mars, kl 17:15-20:45
  • Nästa Risktvåan:
    24 April, kl 11:45

Boka kurs ⤵

Personnummer (ÅÅMMDDXXXX)
Personnummer (ÅÅMMDDXXXX) är obligatoriskt.
Förnamn
Förnamn är obligatoriskt.
Efternamn
Efternamn är obligatoriskt.
Telefon är obligatoriskt.
E-postadress
E-post är obligatoriskt.
Meddelande till oss
Meddelande är obligatoriskt.
Fältet är obligatoriskt!
Personnummer (ÅÅMMDDXXXX)
Personnummer (ÅÅMMDDXXXX) är obligatoriskt
Förnamn
Förnamn är obligatoriskt.
Efternamn
Efternamn är obligatoriskt.

Nyligen godkända elever

Handledarutbildning / Handledarkurs

En viktig del av din väg mot körkortet är att övningsköra. Många tillbringar många timmar med att köra privat. Men innan du kan sätta igång med det så behöver du en handledarutbildning / handledarkurs. Den är obligatorisk för både dig och den som ska sitta bredvid dig. Utbildningen är även den samma för båda parterna.

Visa mer

Du kan boka in din handledarutbildning hos oss på Handens Trafikskola i Haninge. När du är klar så registreras utbildningen hos oss och är giltig de kommande fem åren. Det ger dig gott om tid att fullföra din körkortsutbildning, utan någon större tidspress.

Vad ingår då i en handledarutbildning? Till att börja med så får du lära dig lite om vad körkortsutbildningen har för mål och innehåll. Det är en översikt av vad det innebär att skaffa sig körkort.

Sedan finns det vissa regler för hur övningskörningen får gå tillväga, och dessa får du med dig under kursens gång. Läraren hjälper dig att lägga upp en plan för din körning. Det är ju onödigt att slösa med din så dyrbara tid. Genom att strukturera den kan du ta saker i rätt ordning och få mer ut av övningstillfällena.

En handledarutbildning inkluderar även trafiksäkerhet och miljö. Trafikvett har alla behov av att känna till. Miljövänlig körning har blivit allt mer populärt. Hos oss får du lära dig mer om hur du kan köra på ett sätt som värnar om naturen.

Denna kurs som du kan ta på Handens Trafikskola är inte alls så lång, den ligger bara på några timmar. Men här får du en grund att stå på. Du kan ställa frågor och läraren tar även upp hur olika förare kan ha en varierande inställning till den samma situationen.

Boka in din handledarutbildning / handledarkurs redan idag. När du kan övningsköra kommer det att bli lättare att lyckas med ditt körkort.

Fäll ihop artikeln