Riskettan

Vi erbjuder riskettan på Handens Trafikskola minst en gång i veckan. Hos oss kan du välja den tid som passar dig. Boka riskettan hos oss!

Boka kurs

Kommande kurser

• Nästa Handledarkurs:
    21 Mars, kl 17:15-20:45
  • Nästa Risk1:an:
    26 Mars, kl 17:15-20:45
  • Nästa Risktvåan:
    24 April, kl 11:45

Boka kurs ⤵

Personnummer (ÅÅMMDDXXXX)
Personnummer (ÅÅMMDDXXXX) är obligatoriskt.
Förnamn
Förnamn är obligatoriskt.
Efternamn
Efternamn är obligatoriskt.
Telefon är obligatoriskt.
E-postadress
E-post är obligatoriskt.
Meddelande till oss
Meddelande är obligatoriskt.

Nyligen godkända elever

Riskettan / Riskutbildning 1 i Haninge

När du vill skaffa dig ett B-körkort är det obligatoriskt med Riskettan / Riskutbildning 1. Denna utbildning är en del av våra intensivkurserHandens Trafikskola i Haninge. Men du kan också boka in den separat om du väljer någon annan av våra lösningar. Kontakta oss gärna för mer information om hur du går tillväga.

Visa mer

Det är en liten kurs som kommer att ge dig god insikt i olika beteende och situationer som kan vara riskabla för en bilförare. Framför allt så diskuteras det om hur alkohol och droger kan påverka dig när du kör bil. Hur farligt det är att köra under inflytande av dessa stimulerande medel. Med Riskettan / Riskutbildning lär du dig mycket om rattfylleri och drogmissbruk.

Förutom att lära sig om hur alkohol och droger påverkar din kropp inkluderar utbildningen information om hur du kan vara ett positivt inflytande på andra. Hur du dels kan undvika riskerna själv, men också hur du kan hindra andra från att köra bil med dem i kroppen.

Nu är det ju inte bara droger som kan göra det svårt att fokusera på körningen. Riskettan / Riskutbildning 1 tar upp ämnet om stress och trötthet. Samt hur pass mycket användandet av mobiltelefonen kan ha ett inflytande på dig som förare. Det samma gäller ju också om du har passagerare med dig i bilen.

Rent allmänt så tar Riskettan / Riskutbildning alltså upp olika risker som kan påverka hur du kör. Det handlar om att vara uppmärksam och informerad, så att du kan fatta sunda beslut. För en förares attityd och beteende är viktiga faktorer i sammanhanget.

Du kan boka både Riskettan / Riskutbildning samt Risktvåan (Halkbana) hos oss på Handens Trafikskola i Haninge. Vi hjälper dig bli fullt rustad och utbildad för ditt körkort. Lär dig undvika riskerna om möjligt, men också hur du ska hantera dem när de kommer upp.

Fäll ihop artikeln